niedziela, 12 lipca 2015

a co tam panie u dworu słychać?

A no Panie dzieju , wiele .Czasu brak chociaż prace remontowe w żółwim tempie posuwają się do przodu a raczej są posuwane (no bez podtekstów proszę )przez dwa osobniki płci męskiej oraz nawiedzoną kierownik robót czyli mnie . Wolno gdyż wszyscy znamy się na budowlance jak psy na gwiazdach i uczymy się od podstaw .Idziiiiieeeee nam a co .W tym szaleństwie jest i Jasiek wakacyjnie puszczony samopas .Czy to dobrze dla niego taki brak nadzoru ,biegania , uważania domyślania się czego potrzebuje , zgadywania o co mu chodzi i co by chciał .Bardzo i rewelacyjnie wręcz .Ma nowego kumpla Kubę (rodzice Kuby wynajmują u nas mieszkanie )i od kilku dni bawią się razem .Jako że jesteśmy nieźle przeszkoleni w komunikacji jednosłownej (dla niewtajemniczonych piciu -daj kobieto soku w kubku , chlebek-z dżemikiem mi daj i bez masła to dużo zjem najlepiej daj mi słoik z dżemem chleba nie lubię ) to nie było problemu .Jednak żeby bawić się potrzeba nieco więcej słów .Wczoraj Jasiek smędził łażąc za mną i ciągnąc do Kuby powtarzał monotonnie -zjeżdżalnia .tłumaczenie -chcę pójść z Kubą na zjeżdżalnie .No i wypaliłam no to idź mu powiedz  .szkodnik pokręcił się chwilę , poszarpał mnie za rękaw po marudził nieco i poleciał i słyszę więcej niż oczekiwałam -Kuba chodź na zjeżdżalnie .Rzuciłam okiem na moich dużych chłopców , oni na mnie a potem wszyscy rzuciliśmy się za winkiel zobaczyć czy nie ma tam jeszcze jakiegoś dziecka - nie było .Mój syn wypowiedział pierwsze samodzielne pełne zdanie .Czekamy na telefon z poradni logopedycznej bo gdyż aczkolwiek trzeba popracować nad poprawnością gramatyczna szkodnika gdyż przemawia do siebie w formie jaka słyszy czyli ty -uderzyłeś się ? itd .Wiele osób twierdzi ,że oglądanie telewizji przez autystę nie pomaga mu w rozwoju a u nas jak zwykle na odwrót .Aktualnie wyszperałam na popularnym serwisie YT filmiki z małym Ludwikiem w roli głównej .Świat małego Ludwika  powtarzał na początku to co widział a potem zaczął wykorzystywać na co dzień .Odcinek  z placem zabaw służy mu za bazę wyjściową do komunikowania czego chce .I ku mojemu zdumieniu jeśli nie umie powiedzieć jakiegoś słowa wyraźnie i zrozumiale to na hasło nie rozumiem powtórz wykorzystuje dialog z bajki wstawiając słowa które są mu potrzebne i mimo tego że danego słowa nie wypowiada wyraźnie jako pojedynczego wyrazu to w tym mini dialogu wypowiada je zrozumiale . Wygląda to mniej więcej tak ,że stoimy w biedronce a Jasiek prowadzi taki oto monolog
-Idziemy pupić sklepu ?Maś piniandze ?Pupić
Po wejściu do sklepu zaczyna się inny świat .Pytam co ci kupić ?na co słyszę bełkot  .Nie rozumiem -i w tym momencie cyk przycisk i odtwarza dialog
-chcesz bułkę-nie
-chcesz serek -nieeee(przeciąga słowo )



-chcesz pić -nie
-chcesz loda -tak chcesz(energicznie kiwa wtedy głową) loda truskawkowy (o innym smaku nie ma mowy )i tak to wygląda taki sam schemat stosuje jak chce cokolwiek innego .Nieco skomplikowane ale mówi komunikuje się i to jest najważniejsze .W naszym żywocie pod znakiem wielkiego A nastąpiło również inne epokowe wydarzenie mój maminsynek został u cioci Krystynki absolutnie i zupełnie sam , bez płaczu , wrzasków i cudowania .pomachał mi nawet na do widzenia .I na tym koniec dobrego wieczorem został z tata i starszą żmiją i dał im taki koncert za mamą ,że klękajcie narody .I bardzo bobrze czas najwyższy ,żeby się oboje zastanowili jaki maja udział w wychowaniu najmłodszego skoro daje im tak do wiwatu .Postanowiłam częściej go zostawiać z tą straszną dwójką chociaż mam obawy jak biedaczek to zniesie ale mus ich do siebie przyzwyczaić bo nie daj Boże matki zbraknie i co wtedy płacz lament i depresja .
Akcent humorystyczny na zakończenie ostatnio znany większości osobnik młodociany pod pseudonimem Jasio  zerwał się tuż po drugiej rano radosny wyspany i gotowy do psocenia .Jednak po zabiegach pacyfikacyjnych usnął jednak został brutalnie przez rodzoną matkę wyrwany ze snu o godzinie 6 więc się nie wyspał za bardzo efekt jak na załączonych obrazkach 





a tak oglądamy bajeczkę z żółwiem

Brak komentarzy: