niedziela, 22 lipca 2018

Lenistwo te偶 rozwija 馃槈

Autyzm nie jest 艂atwy , chocia偶 bywa lekki .Nieustaj膮ca karuzela zaj臋膰, terapii, szarlata艅stwa i tabunu ,,specjalist贸w,, z kt贸rych zaledwie garstka ma do艣膰 wiedzy i samozaparcia 偶eby aktywnie uczestniczy膰 w prostowaniu naszych 艣cie偶ek .Przez te kilka lat nauczy艂am si臋 ,偶e my omijamy szerokim 艂ukiem tych kt贸rzy wiedz膮 z g贸ry co jest dla nas najlepsze, najw艂a艣ciwsze i jedynie s艂uszne . Idealny terapeuta to niestety rodzic . Taki kt贸ry ma czas obserwowa膰 swoje dziecko , pr贸bowa膰 , dr膮偶y膰, tworzy膰 nowe metody . Posiadanie autysty rozwija kreatywno艣膰 馃榿pomys艂owo艣c ,mobilizuje do zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej wersji oczywistej w spos贸b nie oczywisty 馃槂. 90 ÷ czasu po艣wi臋cam m艂odemu , 9÷rodzinie 1÷pracy zawodowej , ktor膮 co prawda da si臋 pogodzi膰 ze statusem rodzica dziecka z deficytem aczkolwiek nie jest ona jak dla mnie konieczna .Ale musz臋 , bo primo kasa bez kt贸rej raczej si臋 nie da funkcjonowa膰 po duo odskocznia od codziennej rutyny .Tam zawsze si臋 co艣 dzieje , wy艂膮czam szare kom贸rki i przez kilka godzin jestem cz艂owiekiem 馃槅 .Sa te偶 plusy pracy i zm臋czenia po . M艂ody staje sie bardziej samodzielny, bardziej uczuciowy ,bardziej komunikatywny .
G艂odny jestem -oznajmia . Matka zamiast lecie膰 i szykowa膰 milion pierdylion rzeczy bo nie wiadomo co hrabia zje oznajmia ze spokojem -to sobie wez par贸wk臋 . Ha ha mina szkodnika normalnie bezcenna . Po d艂u偶szej chwili rusza do lod贸wki.
 -G艂odny jestem na platki i mleko
 -Zobacz czy s膮 p艂atki . Chyba trzeba kupi膰
-A gdzie s膮 p艂atki, w kt贸rej szafce ?
-Wiesz w ktorej
 -Nie ma p艂atk贸w
-To zjedz par贸wk臋
-Chlebki z ketchupem
-Dajesz smaruj chlebki .-ten dreszczyk emocji co zrobi .Da艂 rad臋 .Co prawda blat , n贸偶 i pod艂oga te偶 posmarowana ale wprawa czyni mistrza .
Po tak wielkim wysi艂ku przyszed艂 czas na odreagowanie . Skoki, podskoki, szalony galop, tramolina, orbitek , dzikie odg艂osy . Wszystko aby zrekompensowa膰 przymus samodzielnego wykonania zadania i uwolnienie si臋 od nadmiaru czynnik贸w pobudzaj膮cych .Naprawd臋 lenistwo szczeg贸lnie matki pomaga w rozwoju i terapii .
Przytul mnie , pocaluj mnie, posiedzisz ze mn膮 , t臋skni艂em za tob膮 , by艂o mi smutno 偶e ci臋 nie by艂o. 馃槉M贸j synu艣 . Poca艂uje ci臋 , podoba ci si臋 , to jest 艂adnie ? Jestem grzeczny ? No i co z takim zrobi膰? . Wyprzytula膰 koniecznie .
Ostatnio te偶 coraz cz臋艣ciej przejawia oznaki poczucia humoru  . Ostatnio wo艂am go do wieczornego moczenia a ten -O nie. Id臋 do mojego ojca , nie b臋d臋 si臋 my艂 .i chodu ile si艂 w nogach 馃槅akcent humorystyczny to zastosowanie s艂owa ojciec z chihotem , w tym domu slowo to bowiem nie wystepuje .Edukacyjnie nadal dzia艂a po艂膮czenie kilku prostych s艂贸w -po艂o偶臋 tablet na szafie 馃槉 dzia艂a natychmiast po zastosowaniu . Powiedzia艂abym nawet ,偶e spos贸b ten powoduje b艂yskawiczn膮 regenaracj臋 po艂膮cze艅 neuronowych w m贸zgu .Dostali艣my gre w uk艂adanie s艂贸w .Janek dla Janka 馃槈 No i dr臋cze to biedne dzieci臋 , bo za艂o偶y艂am i偶 naucz臋 go艣cia czytac przed trzydziestk膮 ☺.W ten spos贸b za pomoc膮 szanta偶u sam , samodzielnie, samiusienki u艂o偶y艂 s艂owo smok .Dumna ja . Dzi艣 zamierzam kontunuowa膰 tortury , Dodatkowo pisze ch艂opina , zakuma艂 , 偶e im szybciej i od razu dobrze tym wi臋cej czasu dla niego 馃榿. Tak wi臋c mimo lenistwa cos tam drga , co艣 sie rozwija . 

Brak komentarzy: