poniedziałek, 21 grudnia 2020

To ludzie tworzą ten kraj

 Jak w tytule. Ludzie. Nie polityka, koncerny, uje muje dzikie węże.Internet zaczyna przypominać papier- przyjmuje wszystko.105 Wojskowy Szpital w Żarach.Dziś miałam nieprzyjemność spędzić tam w towarzystwie moich chłopców czas od 8 do 13 tej.Słowa które mam na myśli nie nadają się do uzewnętrznienia.Opinie w necie bardzo dobre i dobre.Tymczasem real. Docieramy po ponad godzinie.Szlaban- dwóch wojskowych zmarzniętych na kość. Szyby w dół.termometr na czoło.Automacik na bilety.K....wa.Widzę - przyłóż kartę i pobierz bilet.No to przykładam. Mknie zielona strzała ki mnie i się drze- to nie działaaaa.Tu trzeba pobrać i zapłacić przy wyjeździe.Dooobra.Kątem oka dostrzegam cennik 5 zł.Eee dobra jest tak jak u nas 5 zeta za wjazd. O swoim jakże błędnym myśleniu przekonałam.się trzy godziny później.Zajechalim z fasonem.-Zakaz parkowania, tylko dla karetek, parking dla pracowników. Mać , mać mać i ku.. Za co ta opłata jest jak nie mam.gdzie zaparkować?.Dobra ogarnełam.Człapiemy na drugie piętro budynku 28 do pracowni medycyny nuklearnej.A co jak szaleć to szaleć.Pukam do rejestracji. Wynurza się kobita 

Nazwisko?

D.....ka

Skierowanie?

Wysłałam poleconym.Jest u was.

Ale po co? My nie każemy wysyłać. Ja nie mogę was przyjąć.

Proszę kopia i nadanie listu

Jak ja mam teraz znaleźć to skierowanie?kopia nie może być.A widziałaś Kazia niech skoczy do kancelarii poszukać.

Tu Kazio pognał rączo i ochoczo.Drzwi się za panią zamkneły.Tylko zaciekawione niespodziewanym przerwaniem.monotonii poczekalni uniosły się spojrzenia.Zawisły na nas ale wnet opadły.Drzwi się otworzyły ponownie

Pani D.....ka jest skierowanie. Na razie proszę dać tą kopie.i tu wypełnić wywiad na covida.

Znikneła. Chwilę potem wynurzyła się jednak z czeluści pokoju rejestracji.W jej wyciągniętej dłoni złowieszczo zwisało ksero skierowania... Pacjenci wstrzymali oddech. Korytarz zamarł w oczekiwaniu...

Pieczątki nie ma.- i jebło coś we mnie. Jakiej k...a pieczątki ? Przecież jest podpis lekarza

O tu nie ma jaka przychodnia kieruje- jakby mi kobita w myśli czytała.

Ja cie p....le nie zdzierże myśle sobie. No nie wytrzymam.

A na oryginale jest?

No tu mnie pani rozłożyła po raz kolejny.Po ponad miesiącu raczej trudno mi powiedzieć.Nie mam pojęcia rzekłam głośno

No to czekamy na oryginał. Godzinę trwały poszukiwania.Ale zwieńczone ostały sukcesem. Jeeeeeest i skierowanie i z pieczątką.Zastrzyk z izotopem i proszę na korytarzu poczekać. Krótka pogawędka z doktorem i konkret info w końcu.

Proszę wrócić tu po 12 tej.

Yhmmm. Pizga, do domu daleko a kantyny nie uświadczysz. Z ciekawości poszliśmy obadać jak wyjechać nazad ku chałupie. Na każdym kroku tabliczka. - zachowaj czystość. Chętnie ino ani pół kosza na śmieci w zasięgu wzroku.Dotarlim pod znajomy szlaban.

Jakby was kiedy poniosło na Żary.to 5 zł/ godzina parkingu.Przy czym za każdą rozpoczętą. Ale to nie koniec niespodzianek szlabanowych. Po trzech godzinach podjeżdżam ja ci pod szlaban. Przemiły zielony ludzik wskazuje budkę opłat. Auto za szlabanem a ja kłusem płacić. Tylko gotówka. Eeeeej covid mamy pieniądze to złoooo.Zapłaciłam i fruuu nazad . Najlepsze jest to że wynik jutro już będzie.Cóź powiedzieć ...


1 komentarz:

Emel pisze...

Moniko 😘 buziaki ( bezpieczne , bo z serca i wirtualne) dla Ciebie i Bliskich. Błogosławionych Świąt na przekór wszystkiemu 🎄