niedziela, 17 sierpnia 2014

O służbie zdrowia mój ulubiony temat

Stan uzębienia mojego synusia jest opłakany .Próchnica potoczyła się lawinowo i praktycznie zęby jeszcze nie urosły a już były chore .Obeszliśmy wszystkich miejscowych stomatologów .Powtarzająca się opinia -zostawić , nic nie robić bo to tylko mleczaki.I zostawiliśmy bo dwoje lekarzy może się mylić ale cale stado to już raczej nie .Tym sposobem spycholandii dentystycznej wylądowałam z młodym z Zielonej Górze gdzie sklęto mnie niemożliwie za stan uzębienia młodego .No cóż zniosłam to dzielnie .Jako że młody ma orzeczenie o niepełnosprawności zaproponowano usunięcie korzeni mleczaków pod narkozą .i wysłano na poszukiwanie ortodonty który wykona młodemu aparat .Byłoby git gdyby nie termin zabiegu na roku 2015 a do tego czasu co mam niby robić faszerować lekami przeciwbólowymi ?Najpierw zrypka że tak długo a potem jeszcze dłużej trzeba czekać .Ot taka ciekawostka medyczna .Coś mam pecha do tej naszej służby zdrowia .Na szczęście znalazłam inny ośrodek ,we Wrocławiu wprawdzie ale cóż jak mus to mus .Ten przypadek już opisałam wiec nie będę się powtarzała.Pierwszy termin nie wypalił ponieważ młody postanowił zapaść na ospę wietrzną .Nowy termin mamy na 28 sierpnia na godzinę 13 .Uwielbiam to po prostu to uwielbiam .Zamierzam wsadzić młodego  w pociąg .przegonić go od dworca do szpitala na nogach to niedaleko  jakieś 60 minut baaaaaaaardzo wolnego spaceru , we Wrocławiu będziemy o 11 30 więc i tak będziemy mieć niezły zapas czasu  .Teraz będzie łatwiej bo znam trasę .Kiepsko trochę będzie gdyż młody człowiek ma być na czczo  to będzie nie lada wyczyn utrzymać go w tym stanie , pić też mu nie wolno więc trzeba się modlić żeby nie było gorąco . Normalnie to on wypija około dwóch litrów codziennie sika też odpowiednio .Podczas jednej z wizyt u szanownej pani psychiatry stwierdziła mało błyskotliwie ,że on nie powinien tyle pić bo będzie dużo sikał ! Odkrywcze nieprawdaż ?Zlekceważyłam tą opinię  zalecenie i młody  pije według zapotrzebowania  .No tak ale ja o medycynie miałam .Z powrotem będzie łatwiej, mam nadzieję, bo młody powinien  odsypiać znieczulenie .Czy nie boję się podawać mu narkozy?Pewnie że się boję.ale bardziej przeraża mnie myśl ,że go cały czas boli , że nie usiedzi na fotelu , że nie da sobie otworzyć buzi i zrobić tych cholernych zębów ,że o usunięciu nie wspomnę.Kiedy byliśmy na pobraniu krwi do grupy krwi wystarczył fartuch żeby wyrwał do drzwi taranując wszystko po trasie .Jakoś go nie widzę siedzącego bez ruchu i dającego sobie manipulować w paszczy .Po za tym jeśliby chodziło u usunięcie wyrostka nie miałabym najmniejszych oporów przed znieczuleniem więc tym bardziej nie mam ich teraz ale obawy zostają .Zabieg ma potrwać około dwóch godzin .Czeka mnie niezła jazda .Potem pokój wybudzeń i trasa powrotna .Jazda samochodem odpada i zabranie ze sobą męża też .Co za dużo to niezdrowo .Facet naprawdę kiepsko znosi tego typu sytuacje a jego nerwy niech sobie zostaną  w domu tak będzie lepiej dla wszystkich zainteresowanych. w poniedziałek idziemy odebrać grupę krwi , musimy udać się do pediatry po zaświadczenie o braku przeciwwskazań do znieczulenia a przy okazji o wystawienie skierowania do CZD w Warszawie w celu wykonania młodemu badań metabolicznych .Poczekamy sobie pewnie na termin ale nam się nie spieszy mamy czas.No właśnie czas najwyższy zacząć kompletować zaświadczenia lekarskie na komisję  w grudniu kolejne podejście mam nadzieje ,że pójdzie w miarę sprawnie i tym razem dostanie grupę na trzy lata od razu no są tez duże szanse że nie dostanie wcale , bo pokazuje palcem jak coś chce a to już podchodzi pod ozdrowienie ale o tym pomyślę jutro jak mawiała pewna dama z południa .Potem udam się do laboratorium w celu zbadania poziomu hormonu stresu , który może mieć wpływ na moje poszerzające się gabaryty tudzież  zmniejszające wszystko inne .Ciekawe ,że w tym kraju idąc do lekarza trzeba mieć własną diagnozę , własne badania i własny plan leczenia a szanowny przedstawiciel świata lekarskiego pokiwa łaskawie uczoną głowa i jeszcze łaskawiej przybije pieczątkę lub tez nie. bo co mu się tu pacjent będzie wychylał .Ale bez tego leczenie się nie było by takie emocjonujące .

Brak komentarzy: