sobota, 18 listopada 2017

Kompletujemy dokumenty na komisję

6 lat minęło jak jeden dzień .No i trzeba ponownie skompletować , uzupełnić , złożyć wniosek na nową grupę i mam nadzieję świadczenie pielęgnacyjne też .Opcja idealna grupa na 10 lat plus świadczenie

Zaczynamy oczywiście od zebrania dokumentacji .Pobieramy wnioski w urzędzie miasta i wypełniamy .Poprzednia informację o zakresie opieki wypełniałam źle , zakładałam bowiem ,że określenie :porusza się samodzielnie oznacza ,że sam chodzi .Otóż nie samodzielne poruszanie to np sam wyjdzie do sklepu , wróci ze szkoły , pojedzie autobusem .Rodzaj innych ograniczeń ważna rubryczka , dotychczas pozostawała pusta , ponieważ nie wiedziałam co tam wpisać i w rezultacie nie wpisałam najważniejszego z ograniczeń : bariery w komunikowaniu się , rozumieniu poleceń , samodzielnego funkcjonowania na co dzień.


wniosek jak wypełnić każdy wie , aczkolwiek przy rubryce poprzednie orzeczenia posiłkowałam się internetem .Tym razem wypełnione , uzupełnione







Wyszła mi spora lista 
  1. .Wniosek w sprawie wydania orzeczenia o niepełnosprawności (dotyczy osoby, która nie ukończyła 16 roku życia )
  2. Informacja o zakresie opieki i pielęgnacji sprawowanej nad dzieckiem                              
  3. .ksero dotychczasowych orzeczeń  o niepełnosprawności 
  4. oryginały zaświadczeń lekarskich psychiatra , pediatra , neurolog , laryngolog -najważniejsze jest jednakże od psychiatry  u którego spędzamy czas z pociechą .
  5. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego -ksero
  6. ocena procesów integracji sensorycznej -ksero
  7. opinia z przedszkola/szkoły -ksero
  8. opinia logopedyczna -ksero
  9. opinia z poradni psychologiczno pedagogicznej dotycząca poziomu inteligencji -ksero
  10. opinia ze stowarzyszenia jeśli należymy i określenie form pomocowych -kser
  11. wynik rezonansu głowy -ksero    
  12. wynik alergenów -ksero
  13. karta informacyjna z turnusu rehabilitacyjnego -ksero
  14. karta informacyjna z pobytu w szpitalu -ksero
  15. karta pobytu z kliniki zaburzeń metabolicznych -ksero 
Jeśli brakuje nam jakiś dokumentów , można je donieść i dołączyć do już złożonego wniosku , lub zabrać ze sobą na komisję .Koniec grupy 31 .12. 2017 .Jako że zaświadczenia są ważne 30 dni i taki też okres obowiązuje przy składaniu nowego wniosku , idealnie jest złożyć papiery od 5 grudnia .Wcześniej tez można .My mieliśmy ważność zaświadczenia od psychiatry do 19 listopada , ale pani w urzędzie bez problemu przyjęła wniosek 17 listopada .Następnym razem postaram się tak zarezerwować wizytę ,żeby daty się zgadzały . Teraz jeszcze zaświadczenie z poradni rehabilitacyjnej , gdzie wizytę mamy na 6 grudnia .I czekamy na wyznaczenie terminu .Nieco mi się plan zamieszał .Ponieważ wraz z końcem aktualnego orzeczenia , muszę powrócić na łono osób zatrudnionych w pewnym sklepie gdzie czekają na mnie z utęsknieniem ,żeby się mnie w końcu pozbyć wręczając wypowiedzenie .Aczkolwiek stan zawieszenia przetrwam po prostu na zwolnieniu lekarskim i dalsze działania podejmę po otrzymaniu orzeczenia .Powrót na pełen etat w świątki piątki i na dwie zmiany absolutnie nie wchodzi w rachubę więc nie zostaje mi nic innego jak zawalczyć o świadczenie i jak człowiek zająć się dalszą rehabilitacją młodego .Niby nic taki autyzm , ale trzeba być pod telefonem i na ten tychmiast przyjechać jak jest konieczność , dowieźć do specjalistów , pobawić się   i naładować akumulatory .Więc zostaje nam tylko czekać na termin .Odwołanie już się pisze na wszelki wypadek , na spokojnie .Jak nie będzie potrzebne to super .Tymczasem nadal smarkamy , kaszlemy , na 99% jestem przekonana ,że to zasługa zawalonych zatok sitowych , no ale co ja tam wiem , czy ja kończyłam medycynę , czy ja mam wiedzę .Jak rzekła pani laryngolog dzieci zatok nie mają to nie chorują .Szkoda ,że na rezonansie wyszedł obrzęk śluzówki zatok sitowych .No i znów poszukiwania nowego lekarza laryngologa, w mieście jest jeszcze dwóch na nfz  może któryś mu te zatoki znajdzie i wyleczy 
                                                                                                                 



                                                                    

Brak komentarzy: