środa, 27 lutego 2019

Szkoła coraz bliżej

   Po dzisiejszej wizycie w Szkole Podstawowej , do której chciałabym posłać Jaśka , jestem pełna podziwu . Wraca mi wiara w ludzi .
    W konfrontacji z opiniami innych rodziców z innych miast, ta placówka zdaje się być zupełnie z innej planety . W klasie integracyjnej dwoje nauczycieli . Prowadzący i wspomagający . Przez cały dzień łącznie z lekcjami religii i wf . Do każdego schorzenia badż deficytu -specjalista pedagog . Jeśli nie ma szkoła takiego znajdzie . Nieco martwiła mnie kwestia przerw miedzy lekcjami i tu również pozytywne zaskoczenie . Jesli dziecko takie jak mój osobnik nie będzie miało ochoty opuścić klasy bo np bedzie na korytarzu za głośno , będzie mogło zostać w klasie z opiekunem 😁Wychowawczyni grupy integracyjnej pojawiła się już na naszej drodze i zapisała się pozytywnie w pamięci . Od tamtego czasu Jasiek przeszedł niezłą metamorfozę . Kolejny plus małe , kameralne wręcz klasy . Do 15 dzieci w grupie .Zaangażowanie starszych klas w opiekę nad pierwszaczkami 😁. Po prostu brzmi nieprawdopodobnie dobrze . Opinie rodziców również pozytywne .Różnorodne zajecia .
    Miłym zaskoczeniem była również obecność pani dyrektor z PPP i rozwianie moich wątpliwości związanych z wydaniem na czas aktualnych orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego . Dzisiejsze spotkanie zdecydowanie ociepliło ,mój mocno ostatnio nadwyrężony, sposób odbierania relacji urzędnik -ja . Kwestia podejścia do sprawy po ludzku i już inaczej człowiek myśli .
   Dostosowanie sposobu nauczania do potrzeb dziecka, zajęcia rewidalizacyjne wplecione w plan dnia . Ta szkoła spełnia wszelkie moje oczekiwania po prostu . Kolejnym atutem jest to , że budynek jest mały .Że wejścia i wyjścia ze szkoły są kontrolowane . Dwie mamy juz znam 😁zawsze to raźniej niż tak w zupełnie obcej grupie . Tak więc początek marca mknę z wnioskiem o przyjęcie mego osobistego syna do klasy integracyjnej . Zapomniałabym o istotnym fakcie opcji skorzystania ze świetlicy w godzinach 6:30 16:30 przy pracującej dwójce rodziców to bardzo wazny element edukacji szkolnej . Jakoś to będzie , jakoś będzie . Szkoła ma 17 lat doświadczenia w edukacji integracyjnej ,mnóstwo pozytywnych opinii i mam nadzieję ,że będzie to kolejny milowy skok rozwojowy w naszym życiu . Czas pokaże jak będzie, wierzę że coraz lepiej .  

Brak komentarzy: